На бирже курсовых и дипломных проектов можно найти образцы готовых работ или получить помощь в написании уникальных курсовых работ, дипломов, лабораторных работ, контрольных работ, диссертаций, рефератов. Так же вы мажете самостоятельно повысить уникальность своей работы для прохождения проверки на плагиат всего за несколько минут.

ЛИЧНЫЙ КАБИНЕТ 

 

Здравствуйте гость!

 

Логин:

Пароль:

 

Запомнить

 

 

Забыли пароль? Регистрация

Повышение уникальности

Предлагаем нашим посетителям воспользоваться бесплатным программным обеспечением «StudentHelp», которое позволит вам всего за несколько минут, выполнить повышение уникальности любого файла в формате MS Word. После такого повышения уникальности, ваша работа легко пройдете проверку в системах антиплагиат вуз, antiplagiat.ru, etxt.ru или advego.ru. Программа «StudentHelp» работает по уникальной технологии и при повышении уникальности не вставляет в текст скрытых символов, и даже если препод скопирует текст в блокнот – не увидит ни каких отличий от текста в Word файле.

Работа № 96915


Наименование:


Курсовик 5-6 сыныфларда къырымтатар тилининъ огретюв усулшынаслыгъы (усулларынынъ ер иве чешитлери) курсовая

Информация:

Тип работы: Курсовик. Добавлен: 16.05.2016. Сдан: 2015. Страниц: 29. Уникальность по antiplagiat.ru: < 30%

Описание (план):


Тарих, санаат ве къырымтатар тили ве эдебияты факультети
Къырымтатар ве тюрк тильшынаслыгъы кафедрасы

КУРС ИШИ


Мевзу: 5-6 сыныфларда къырымтатар тилининъ огретюв усулшынаслыгъы (усулларынынъ ер иве чешитлери)


Акъмесджит, 2015 с.
МУНДЕРИДЖЕ
КИРИШ…………………………………………………………………………..3
I БОЛЮК. 5-6 СЫНЫФТА КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИНИНЪ ОГРЕНЮВИНДЕ УСУЛЛАРНЫНЪ ЕРИ ВЕ ЧЕШИТЛЕРИ……………………………………..5
1.1.Къырымтатар тилининъ огренювинде педагогиканынъ ве усулшынаслыгъынынът ери…………………………………………………….5
1.2.Къырымтатар тилининъ огренювинде усулларнынъ чешитлери…………………………………………………………………………7
I БОЛЮКНИНЪ НЕТИДЖЕСИ………………………………………………..11
II БОЛЮК. 5-6 СЫНЫФТА КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИНИНЪ ОГРЕТЮВИНДЕ ИНТЕНСИВ УСУЛНЫНЪ ЕРИ………………………….12
2.1. Интенсив усулнынъ эсас макъсады ве вазифелери……………………......…………………………………………….12
2.2. Корьгезмелер – интенсив усулнынъ бир чешити оларакъ……………......………………………………………………………….13
2.3.Къырымтатар тили дерслеринде интенсив усулларнынъ дерсте къулланув эсаслары…………………………………………………………………………..18
2.4.Къырымтатар тилининъ огренювинде миллий тербиенинъ тесири ……24
II БОЛЮКНИНЪ НЕТИДЖЕСИ………………………………………………25
НЕТИДЖЕ……………………………………………………………………...26
КЪУЛЛАНЫЛГЪАН ЭДЕБИЯТ……………………………………………….27
ИНТЕРНЕН РЕСУРСЛАР…………………………………………………….28


КИРИШ
Бугуньки куньде къырымтатар халкъы ичюн энъ эсас вазифе - ана тилимизни джанландырув, халкъ унерлерини, миллий урф-адетлеримизни, санатымызны, миллий тасиль ве тарихимызны гъайрыдан тиклевдир. Бу вазифелерни аль этювде, бутюн гъайыпларны гъайрыдан тиклевде къырымтатар мектеплерининъ эмиети муимдир. Онынъ ичюн мектеп оджалар бу ишке джиддий янашмакъ кереклер. Мектеп оджаларнынъ шахсиети, оларнынъ бильги, медениети, озюни тутув ве иш услюби, аятий ве ахлякъий мевамлары эм оджалар, эм талебелер ве оларнынъ ана-бабалары ичюн къудретли тербиевий кучь ола билир. Халкъымызнынъ икметли сёзлеринден биринде бойле муим фикир ифаделене: инсан озюнде олмагъан шейни башкъасына бералмай. Озю бильгили, тербиели олмагъан инсан башкъа бир адамны окъутмагъа, тербиелемеге акъкъы ёкъ. Бутюн оджалар арасында къырымтатар тили ве эдебият оджасы айры ер тутмакъта. О, теренбильгили, юксек ахлякълы шахсиет олмалы. Башкъа фенлернен къыяслагъанда, къырымтатар тили ве эдебият оджасы талебелерни образлы фикир юрьсетмеге огрете. О, иджадий шахс олып, айны заманда джемаат адамы, тешкилятчы олмакъ керек, юксек медениетли, озюни юксек тумагъа ве энъ эсасы – балаларыны севмек керек.
Бугунь-де бугунь къырымтатар тили мектепте тильни менимсмек ичюн чокъта-чокъ усулларны мейдангъа кетирмек мевджуттыр. Бунъа коре ишимизнинъ актуаллиги да тамам шундадыр.
Бизим ишимизнинъ эсас макъсады – къырымтатар тилининъ огренювинде интенсив усулынынъ макъсады, ерини ве эмиетини бельгилемектир. Макъсадымызгъа иришмек ичюн, огюмюзге бойле айрыджа вазифелер къоюлды:
• къырымтатар тилининъ огренювинде педагогиканынъ ве усулшынаслыгъынынъ ери бельгилемек;
• усулларнынъ чешитлерини айырмакъ;
• интенсив усулнынъ эсас макъсады ве вазифелерини огренмек;
• Къырымтатар тили дерслеринде интенсив усулларнынъ чешитлеринен танышмакъ;
• Къырымтатар тилининъ огренювинде миллий тербиенинъ тесирини козетмек;
• Орта мектеплерде тюрк тилини огренильмеси акъкъында къыскъа малюмат бермек.
Ишимизнинъ объекти –5-6 сыныфта къырымтатар тилининъ огретюв усулларнынъ ери; предмети исе къырымтатар тилининъ огренювинде усулнынъ тесири.
Ишимизнинъ назарий эмиети шундандыр ки, тилимизнинъ къырымтатар усулшынаслыгъы фени акъкъында бильгилеримизини арттырыр.
Амелий эмиети исе бундан ибарет: ишнинъ нетиджелери окъув процессине кирсете билинир.
Ишимиз кириш сёз, эки бабтан, нетидже, къулланылгъан эдебият джедвелинден ибареттир.
Мезкюр ишимизде ашагъыдаки усулларны къулланыла: анализ, синтез, умумийлештирюв, тасвирлев ве тарихий-къыяслав усуллары.

I БОЛЮК
КЪЫРЫМТАТАР ТИЛИНИНЪ ОГРЕНЮВИНДЕ УСУЛЛАРНЫНЪ ЕРИ ВЕ ЧЕШИТЛЕРИ
1.1.Къырымтатар тилининъ огренювинде педагогиканынъ ве усулшынаслыгъынынъ ери
Усулшынаслыкъ – усул (юнан тилинден «макъсадкъа етмек ичюн ёл» терджиме этиле) – бу арекет къаиделери. Земаневий педагогикада усулнынъ бир сыра чешитлери бар: 1) ильмий-араштырма усулы (назарий, агъзавий); 2) талим усуллары; 3) тербие усуллары.
Усулшынаслыкъ фени джанлы, даима инкишаф эткен фен. Кунь-куньден янъы дерс шекиллери, интерактив усуллары ве инновацион технологиялар пейда олалар. Оларны огренюв ве дерстте фааль къулланув къырымтатар тилининъ усулшынаслыгъы фени озюне къаплап ала [9, с.36].
Педагогика – тербие процесснинъ конкрет тарихий инкишаф къанунларыны огренген илимдир. Педагогика, (юнан тилинден paidos-бала, ago-алып бармакъ) мустакъиль фен оларакъ XVII. асырдан башлап келе, энъ кениш манада педагогика – тербие акъкъында илим, киби беллидир.
Педагогика назарий ве къошма илимлернен берабер тербие, тасиль ве талим процесслернинъ огренген илимдир. Педагогиканынъ объекти – тербие, предмети исе – тербие процесси; эсас анъйышлары я да категориялары: тербие, талим ве тасильдир.
Тербие (кениш манада) – несильден-несильге, я да къорантада ашлангъан дигерлер системасыдыр. Тербие (педагогик манада) – махсус тешкиль этильген ве инсанда конктрет хусусиетлернини шекилленмесини бельгилей.
Талим – оджа ве талебенинъ къаршылыкълы фаалиетининъ тешкиль этильмеси системли ве идаре олунгъан беджерлик (умение) ве алышкъанлыкларныны (навыки) шекиллендирген анълайыш.
Тасиль – буюген несильни омюрге ве ичтимаий фаалиетке азырланмасы ичюн хызмет косьтере.
Педагогик ахлякънынъ эсас талабы - эр бир оджа ве тербиеджи даима озь устюнде чалышмасы, озюнинъ бильги севиесини арттырмасыдыр.
Педагогик ахлякъ - бу бир сыра джиддий талаплар бирлемлигидир. Оларгъа риает этюв тасиль саасында чалышкъан эр бир инсаннынъ борджу олмалы. Бу талаплардан биринджиси - бирисинден талап эттигинъни башта озюнъден талап эт. Оджа ичюн бу шарт - къанундыр.
Мектеп оджасы бойле талапларгъа риает этмелидир: ишке озь вакътында келюв, бельгиленген ишлерни озь вакътында аль этюв, мектеп тедбирлеринде иштирак этюв, оджалар ве талебелерге мунтазам суретте ярдым косьтерюв, озь сёзюнинъ саиби олув, эр бир иште унер олув.
Къырымтатар тилининъ мектеп оджасы оджаларнынъ арасында, оджа ве талебелер, оджа ве ана-бабалар арасында мунасебетлерни козетип турмасы, бу мунасебетлерни догъру ёлгъа къоймасы лязимдир...

НЕТИДЖЕ
Бойлеликнен, корьгенимиз киби, ана тилимизни джанландырув, халкъ унерлерини, миллий урф-адетлеримизни, санатымызны, миллий тасиль ве тарихимызны гъайрыдан тиклевмек – къырымтатар тили ве эдебият оджасынынъ энъ эсас вазифелерден бири. Къырымтатар тили оджасы бугунь-де бугунь талебелерге ана тилини мектепте ябанджы тиль киби огретмек керек ве ана тилини менимсмек ичюн чокъта-чокъ усулларны мейдангъа кетирмек керек. Бутюн усуллар арасында интенсив усулы айры ер тутмакъта. Чюнки бу усул – тилини къыскъа вакъыт ичинде огренильмесини талап эте.
Интенсив усулы ашагъыдаки чешитлерини къаплап алгъаныны косьтердик: группаларда чалышувлар, роллер боюнджа оюнлар, «ассоциациялар» чалысы, Сенкан (Синквейн) усулы, «Э. Венн диаграммасы», «куб» усулы, булмачаларнен къулланылув.
Ишимизнинъ девамында интенсив усулы - оджанынъ къуветли дидактик вастасы олгъаныны тасдыкъладыкъ. Бу усул - джиддий ишни эглендженен беджермеге ярдым эте, ве, бойледже, талебелерге къырымтатар тилини огретмек ичюн янъы ёлларны ача.
КЪУЛЛАНЫЛГЪАН ЭДЕБИЯТ

1. Абдуллаев Э. М. Русско-крымскотатарский учебный словарь. А-Я : Более 5000 слов / Э. М, Абдуллаев, М. У. Умеров – Симферополь : Къырымдевпеднешир, 1994. – 383 с.
2. Акимова С.М. Роллер боюджа оюнлар – окъув джерьяныны фаалештирмек ичюн кениш имкяндыр / С.М. Акимова // Ана тили оджаларына, №4 2011. С.6-7.
3. Алидинова М. И. Учебный словарь крымскотатарского языка (составлен на базе лексического минимума) / М. И. Алидинова, С. М. Усеинов. – Симферополь : Издательство «Тезис», 2008. – 103с.
4. Асанов Ш. А. Русско-крымскотатарский словарь. Русча-къырымтатарджа лугъат / Ш. А. Асанов, А. Велиев, С. Меметов, С. Усеинов, С. Нагаев –
5. Асанова Э. Къырымтатар тилини огренюв эснасында булмачаларнынъ къулланувы / Э. Асанова // Ана тили оджаларына, №1 2012. С.6-7.
6. Денисова Л.Г. Интенсивная методика на внеклассных занятиях в школе / Л.Г. Денисова // Иностранные языки в школе 2, 1989. С. 69-76.Джемилева Э. Миллий тербиеге эмиет бермели / Джемилева Э. // Тасиль, №1[19], 2009. С.31-34.
7. Ибрагимова Г. Къырымтатар тили ве эдебияты дерслеринде интерактив усулларыны къулланув // Ибрагимова Г. // Ана тили оджаларына, №2 2012. С.4-6.
8. Китайгородская Г.А. Интенсивное обучения иностранным языкам/ Китайгородская Г.А. // Иностранные языки в школе, 1980, № 2, С.67-73.
9. Китайгородская Г.А. Методика интенсивного обучения. / Г.А. Китайгородская. М. : –«Высшая школа», 1986.
10. Лозанов Г. Суггестопедическая методика при обучении иностранным языкам. / Г. Лозанов, А. Новаков, София : – 1973, с.127-135.
11. Лозанов Г. Методы интенсивного обучения иностранным языкам / Г. Лозанов // София : вып. 1, М.: 1973. С.9-17.
12. Майорова М.А. Некоторые психолого-педагогические особенности отбора, объема и распределения учебного материала в интенсивном курсе обучения по методу активизации резервных возможностей личности учащегося. / М.А. Майорова – В сб.: “Активизация учебной деятельности”. Вып.1, М., 1981 С.18-32.
13. Саттарова М.С. Дерслерде группаларнен чалышув усулы / М.С. Саттарова // Ана тили оджаларына, №4 2011. С.6-7.
14. Халилова Ф.С. Оджанынъ фаалиетинде такъдим корьгезмесини ишлетюв / Ф.С. Халилова // Ана тили оджаларына, №4 (8) 2012. С.5-8.
15. Хорошковська О. Роль оюнлары акъкъында. Эдебият дерслерине усилий тевсиелер китабындан парча. Сифмерополь. «Къырымдевпеднешир». 2005, с.132.
16. Taha Ekrem. Yabanc?lara Tukce Ogretimi / Taha Ekrem, Derya Yayl? // Yasemin Bayyurt, Ocak 2009, s.183.
ДЕРСЛИКЛЕР:
17. Меметов А.М. Къырымтатар тили 5-нджи сыныф / А.М. Меметов – Симферополь : Къырымучпеднешир, 2001. – 176с.
18. Меметов А.М. Къырымтатар тили 5-нджи сыныф / А.М. Меметов – Симферополь : Къырымучпеднешир, 2001. – 161с.

ИНТЕРНЕН РЕСУРСЛАР:
1. Л.Н. Асанова. Къырымтатар тили ве эдебияты дерслеринде тюркюлерии къулланувы. 02,2014// 2014/10/blog-post.html
2. Рита. Возрастные психологические особенности учащихся 6 класса. 11.08.2014 09:44// obrazovanie/vozrastnye-psihologicheskie-osobennosti-uchashchikhsia-6-classa.html



Перейти к полному тексту работы


Скачать работу с онлайн повышением уникальности до 90% по antiplagiat.ru, etxt.ru или advego.ru


Смотреть похожие работы

* Примечание. Уникальность работы указана на дату публикации, текущее значение может отличаться от указанного.