Здесь можно найти учебные материалы, которые помогут вам в написании курсовых работ, дипломов, контрольных работ и рефератов. Так же вы мажете самостоятельно повысить уникальность своей работы для прохождения проверки на плагиат всего за несколько минут.

ЛИЧНЫЙ КАБИНЕТ 

Здравствуйте гость!

 

Логин:

Пароль:

 

Запомнить

 

 

Забыли пароль? Регистрация

 

Повышение оригинальности

Предлагаем нашим посетителям воспользоваться бесплатным программным обеспечением «StudentHelp», которое позволит вам всего за несколько минут, выполнить повышение оригинальности любого файла в формате MS Word. После такого повышения оригинальности, ваша работа легко пройдете проверку в системах антиплагиат вуз, antiplagiat.ru, РУКОНТЕКСТ, etxt.ru. Программа «StudentHelp» работает по уникальной технологии так, что на внешний вид, файл с повышенной оригинальностью не отличается от исходного.

Результат поиска


Наименование:


Контрольная 3. Выберите подходящее местоимение.1. She has read (some, any) of the books on the list. He refuses to give me (some, any) information. Are there (some, any) students here from Japan? You should take all your clothes with you. I know you dont have (much

Информация:

Тип работы: Контрольная. Предмет: Ин. языки. Добавлен: 10.01.2022. Год: 2021. Страниц: 4. Уникальность по antiplagiat.ru: < 30%

Описание (план):



1. Прочитайте тексты (1-6) и установите их соответствие рубрикам. Каждая рубрика соответствует только одному тексту, при этом одна из них лишняя.
2. Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).
3. Выберите подходящее местоимение.
4. Задайте все типы вопросов к следующим предложениям (общий, альтернативный, разделительный, специальный к подлежащему, специальный к второстепенному члену предложения).
5. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен действительного залога: Present, Past, Future Simple; Present Progressive; Present Perfect.
6. Заполните пропуски модальными глаголами: и их эквивалентами. Переведите предложения на русский язык.
7. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Passive Voice.
8. Раскройте скобки, употребляя нужные степени сравнения прилагательных. Переведите предложения на русский язык.
9. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на особенности перевода оборота «There is/are».
10. Переведите предложения на английский язык.








Контрольная работа № 3
Вариант 4
1. Прочитайте тексты (1-6) и установите их соответствие рубрикам. Каждая рубрика соответствует только одному тексту, при этом одна из них лишняя.

A. TV Programme
B. Advice on Keeping Fit
C. Medical Report
D. Arts News
E. Communications News
F. Business News
G. Tourist Guide Information
1. First of all you shouldn’t overeat, and try to keep to a diet. It’s also important to have some PT at least twice a week. If you want to look fresh go to bed before 11.
2. The safety of Zyrtec, at daily doses of 5 or 10 mg, has been demonstrated in 376 pediatric patients aged 6 to 11 years in test lasting up to four weeks and in 245 patients in 12-week tests.
3. Ten investors forsee no return of interest in the Argentine markets because of the country’s economic chaos and default in January.
4. In 1989 News International entered the television market by launching a satellite TV network, Sky Television.
5. The magnificent palace of Hampton court situated on the bank of the river was built in the 16th century. The best way to get there is by water tram or by train.
6. The exhibition opened yesterday in the Tretyakov Gallery displays works by Serov, Vrubel, Korovin, Nesterov and others. They all represent the 20th century art which is based on classical Russian Art, Symbolism and Socialist Realism.

2. Прочитайте текст. Определите, какие из утверждений соответствуют содержанию текста (1 - True), какие не соответствуют (2 - False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).
The City
The City occupies a site which was Norman London. It is a very small part of London (only one square mile). About ten thousand people live in the City but about 500,000 work there.
The City can still show the remains of its defensive wall and some other signs of the Roman time. In other parts of the City almost every stone, every wall, every house is Saxon or Norman or connected with some famous man, book or historical event.
The City of London was described by a Roman historian as a “busy emporium (центр) for trade and traders” and this description could have been applied to it at any time since then. The City still remains one of the most important commercial centres in the world.
All the principal streets lead to the heart of the City, which is represented by three buildings: the Mansion House, the Royal Exchange, and the Bank of England.
The Mansion House is where the Lord Mayor lives. This is a big house built in 1739-1753 which reminds us of a Greek temple (храм). The Lord Mayor also receives the guests of London there.
The Bank of England or as the Londoners call it “The Old Lady” is 250 years old and is a huge building seven storeys high. It is one of the most important banks in the world.
The Royal Exchange has been burnt down three times by fire and three times rebuilt. It is a place of business and public meetings.
There are also a lot of insurance companies, offices and churches in the City.
1. The text is about historical and business importance of the City. 1) True 2) False 3) Not stated
2. The City is a commercial and business part of London as many offices, insurance companies, and banks are concentrated there. 1) True 2) False 3) Not stated
3. Londoners call the Royal Exchange “The Old Lady” because it is a huge building seven storeys high. 1) True 2) False 3) Not stated
4. The Royal Exchange reminds us of a Greek Temple too. 1) True 2) False 3) Not stated
3. Выберите подходящее местоимение.
1. She has read (some, any) of the books on the list.
2. He refuses to give me (some, any) information.
3. Are there (some, any) students here from Japan?
4. You should take all your clothes with you. I know you don’t have (much, many) clothes.
5. Have you got (much, many) money?
4. Задайте все типы вопросов к следующим предложениям (общий, альтернативный, разделительный, специальный к подлежащему, специальный к второстепенному члену предложения).
1. I have met George several times since then.
2. There is a little ink in the inkpot.
5. Раскройте скобки, употребляя глаголы в одном из следующих времен действительного залога: Present, Past, Future Simple; Present Progressive; Present Perfect.
1. The last train (leave) the station at 11.30. 2. Ann (make) a dress for herself at the moment. 3. He (not smoke) for two weeks. He is trying to give it up. 4. I (tell) you the answer yesterday. 5. I (be) back very soon. 6. It’s now noon, and he still (sleep). 7. How you (get) to work as a rule?
6. Заполните пропуски модальными глаголами: и их эквивалентами. Переведите предложения на русский язык.
1. … you see anything? – Nothing at all. 2. You … be careful. 3. I like the house, but I … not decide yet. My wife … see it first. 4. Let’s go into the living-room. We … have our coffee there. 5. … you come at 2 p.m.? – No, that’s very late.

7. Раскройте скобки, употребляя глаголы в Passive Voice.
1. I (give) a very interesting book at the library last Friday. 2. This work (do) tomorrow. 3. This text (translate) at the last lesson. 4. A lot of interesting games always (play) at our PT lessons. 5. This bone (give) to my dog tomorrow.
8. Раскройте скобки, употребляя нужные степени сравнения прилагательных. Переведите предложения на русский язык.
1. The cat is much (happy) in her new home. 2. My cold is (bad) today than it was yesterday. 3. This mountain is the (high) in Europe. 4. This piece of homework is as (bad) as your last one. 5. This is the (wonderful) and (beautiful) film I have ever seen.

9. Переведите предложения на русский язык, обращая внимание на особенности перевода оборота «There is/are».
1. There is a flower on the table. 2. There were many textbooks and exercise-books on the teacher’s table. 3. There are some chairs near the wall. 4. There was some chalk in the box. 5. Is there a door in the wall?

10. Переведите предложения на английский язык.
1. В классе есть доска? – Нет. 2. На уроке английского языка мы читаем, пишем, отвечаем на вопросы, пересказываем тексты. 3. В ноябре холоднее, чем в сентябре. 4. Она уже прочитала эту книгу? – Да, она прочитала ее вчера. 5. Можно войти?
...
Списка литературы нет

Смотреть работу подробнее



Скачать работу


Скачать работу с онлайн повышением оригинальности до 90% по antiplagiat.ru, etxt.ru


* Примечание. Уникальность работы указана на дату публикации, текущее значение может отличаться от указанного.